Er det viktig med hjemmesider til bedriften

Posted by admin on July 08, 2015
Uncategorized

Har du noen gang googlet en bedrift som du kanskje har hørt at har et produkt som du er ute etter, bare for å finne ut at selskapet ikke har hjemmesider? Ja, det går faktisk an! I 2015 skulle man tro at de aller fleste bedrifter har sine egne hjemmesider men dette er slett ikke tilfellet, og for bedriftene selv kan konsekvensene av dette være kjedelige.

En hjemmeside gir ikke bare et selskap troverdighet og kredibilitet, men den vil også være med på å skape et inntrykk av at firmaet faktisk er større og mer suksessrikt enn det kanskje er – og dette er positivt! En av de beste tingene med internett er at størrelsen på selskapet egentlig ikke teller, og det er ingen grunn til at en liten bedrift ikke skal kunne utkonkurrere store internasjonale selskaper i Google og stjele litt av trafikken deres. Dette er en stort grunn til at en nettside er ekstremt viktig for en liten bedrift, og ja – kanskje enda viktigere enn for et stort selskap. Gode nettsider går rett og slett kampen litt mer rettferdig, og tar man seg godt ut på nett har man muligheten til å vinne litt ekstra gunst hos forbrukerne. Gode nettsider kan koste litt ekstra, men hvis man søker om et forbrukslån kan man komme i mål med et svært godt resultat for en forholdsvis beskjeden sum.

Uansett: det er en god del små selskaper som ikke har sine egne nettsider, og det er naturligvis mange grunner for det. Mange tror kanskje at slike sider er ekstremt kostbare, men det er mange år siden akkurat det var tilfellet. Faktisk er det nesten overraskende hvor dyrt et lite firma tror det er å få utviklet egne nettsider, og det er viktig å påpeke at sannheten er en ganske annen. Som nevnt kan man for en forholdvis beskjeden sum få bygd opp ett nettsted for forholdsvis små summer og hvis man virkelig har et trangt budsjett så finnes det til og med gratis alternativer. Husk at det ikke er nødvendig med et nettsted som har 10.000 sider, men at det handler om noen enkle sider som forteller besøkende om firmaet og produktene som selges.